Pnevmatike so eden ključnih delov našega vozila in pravzaprav edini stik z vozno podlago, zato je nujno, da ustrezajo predpisom in voznim razmeram. Na vprašanje iz naslova obstajata vsaj dva odgovora. Pravi čas za menjavo pnevmatik je zagotovo takrat, ko so te preveč iztrošene in ne omogočajo več varne vožnje.
In seveda tudi takrat, ko to zahtevajo vremenske razmere. Dejstvo je, da pri pnevmatikah ne smemo varčevati ali gledati proč. Neprimerne pnevmatike na avtomobilu lahko povzročijo nesrečo z materialnimi in tudi tragičnimi posledicami. Prav tako vas ob morebitni policijski kontroli v tem primeru čaka kazen.
Zamenjava iztrošenih pnevmatik
Za zamenjavo pnevmatik naj ne bo razlog strah pred policijsko kontrolo in kaznijo. Pnevmatike so del vozila, ki odločajo med življenjem in smrtjo. V prometu pa na ta način ne ogrožamo zgolj sebe in svojega vozila, pač pa vse udeležence v prometu in pešce.
Da so pnevmatike preveč iztrošene opazimo lahko že na pogled. Pretirana obraba na robovih in premalo profila sta zagotovo alarma, da bo treba do vulkanizerja. Tudi obnašanje vozila med vožnjo nam marsikaj pove. Cviljenje gum ob zavijanju, kratki zdrsi že ob nezahtevnih manevrih ter pri speljevanju ali zaviranju.
Zamenjava zaradi poškodbe
Žal se pripeti tudi to, da se pnevmatika poškoduje. Lahko zapeljemo na kakšen oster predmet, s pnevmatiko trčimo ob rob vozišča ali jo kako drugače poškodujemo. Razne ureznine (čeprav guma morda ni spustila) so vedno razlog za menjavo.

Ob trkih v robnike in pregrobem »naskakovanju« pločnika se hitro pripeti, da na določenem delu pnevmatike nastane izboklina. Ta se lahko pojavi tudi na notranji strani kjer je ne opazimo, se pa čuti tresljaje pri vožnji. Tudi takšna pnevmatika mora proč. Velja si zapomniti, da v tem primeru navadno ne menjamo zgolj poškodovane pnevmatike, saj morata biti na isti osi popolnoma enaki pnevmatiki.
Letne pnevmatike
Letne pnevmatike imamo lahko na vozilu nameščene med 15.3. in 15.11., če so te seveda v primernem stanju. Te pnevmatike so izdelane iz mešanice, ki ob nekoliko višjih temperaturah zagotavlja dober oprijem cestišča in se ne deformira ali pretirano obrablja.
Če je temperatura ozračja 30 stopinj je na asfaltu še precej bolj vroče, zato zimske pnevmatike vsekakor ne sodijo na vozilo v poletnem času. Da je potrebna zamenjava iztrošenih letnih pnevmatik pove podatek, da je globina profila zgolj še 1,6mm kar je zakonsko določena najnižja meja. In to ne zgolj na enem mestu, pač pa po celotnem obsegu pnevmatike.
Zimske pnevmatike
Ko napoči zimsko obdobje je obvezna zamenjava letnih pnevmatik z zimskimi. Material teh pnevmatik je namreč precej mehkejši in prilagojen vožnji v nižjih temperaturah. Obenem pa je povsem drugačen tudi sam profil, ki je globlji in mora skrbeti za oprijem cestišča navkljub dežju, blatu ali snegu.

Tudi v poledenelem okolju se mnogo bolje znajdejo zimske pnevmatike kot letne čeprav je treba dodati, da vožnja po ledu enostavno ni mogoča ne glede na vrsto pnevmatik. Zimske pnevmatike so obvezne po zakonu med 15. novembrom in 15. marcem Globina profila zimske pnevmatike, pa mora po zakonu dosegati najmanj 3 mm.
Celoletne pnevmatike
Mnogi se znajdejo v dvomih glede menjave pnevmatik zaradi samega stroška, ki ga prinašajo s seboj. Prav zato se veliko voznikov, namesto dveh kompletov pnevmatik, odloči kupiti zgolj enega in sicer tistega za vse vremenske razmere. To so seveda celoletne pnevmatike imenovane tudi MS (Mud and Snow/Blato in Sneg). Čeprav je slišati lepo, pa vendarle ni vse tako enostavno. Že res, da s takšnimi pnevmatikami zadostimo zakonu, a moramo v prvi vrsti gledati nase in na varnost v cestnem prometu.
Celoletne pnevmatike so morda primerne za nekoga, ki živi v bolj urbanem središču kjer so ceste tudi v zimskem času dobro očiščene. Prav tako morda za lastnike avtomobilov, ki se vozijo malo in jim ni treba nujno na pot v vsakem vremenu, ter tistim iz vremensko nekoliko bolj blagih območij, kot denimo je Primorska.